Forumła

Superleague Formula, to połączenie dwóch najbardziej popularnych dyscyplin sporu – pasjonującej piłki nożnej i ekscytujących sportów motorowych. Najnowsza koncepcja weszła w życie w sierpniu 2008 roku. Postawiono na bolidy o silnikch V12, o mocy 750 koni mechanicznych, uzbrojone w pojedyncze fotele z oprawą graficzną odpowiadającą piłkarskim klubom. Oprócz tradycyjnej rywalizacji na boisku, odbywa się także walka na torach. To coś więcej, niż tylko wyścig. Superleague Formula dostarcza wspaniałych emocji wszystkim rodzinom, każdego wieczoru. 

SF to najnowsze globalne przedsięwzięcie. W wyścigach bierze udział 18 różnych samochodów (każdy reprezentuje inną piłkarską potęgę): Atletico Madryt, AC Milan, Beijing Guoan, PSV Eindhoven, Liverpool FC, AS Roma, RSC Anderlecht, FC Porto, Glatasaray SK, Corinthians, Sevilla FC, Tottenham Hotspur, Al-Ain, Rangers FC, BVB Borussia Dortmund, FC Basel, Flamengo, Olympiakos. 

FORMAT WYŚCIGU

Weekend SF (Superlegaue Formula) rozpoczyna się sobotnimi kwalifikacjami, a kończy dwoma niedzielnymi wyścigami. W każdej rundzie kluby walczą o 1 milion euro i punkty, które są przyznawane za zajęte w wyścigu miejsce. Każdy zespół/klub piłkarski gromadzi punkty, mistrzem Superleague Formula zostaje ekipa, która uzbiera najwięcej punktów na koniec sezonu. 

Sam wyścig trwa w sumie 45 minut: 44 minuty plus jedno dodatkowe okrążenie. Kiedy na zegarze upłyną 44 minuty, lider wyścigu, po minięciu prostej start/meta, musi pokonać jeszcze jedno dodatkowe okrążenie. Nie bez znaczenia określono czas wyścigu, po prostu wynosi tyle, ile jedna połowa w piłkarskim meczu. Po ukończeniu pierwszej rundy, rozpoczyna się druga, także trwająca 45 minut. Podobnie jak w meczu (zamiana połów), ekipy tutaj zamieniają się polami startowymi. W jednym weekendzie można zgarnąć maksymalnie 100pkt. Za pierwsze miejsce przyznawane jest 50pkt. Za ostatnie 18 miejsce, drużyna zdobywa 5 oczek.

Nazwa: Atlético de Madrid SF Racing Team
Zarządca: Eurointernational

+ Wywiad z manager’em zespołu – Antonio Ferrarim.

Q&A: Możesz nam opowiedzieć o zespole, jak zaczęliście?
– „Eurointernational wystartował w 1989 roku w Ameryce i występowaliśmy w Champ Car przez 8 lat. Zaliczyliśmy 101 występów w IndyCar i w dziewięciu Indianapolis 500s. Byłem managerem zespołu i właściciel zrezygnował, więc odkupiłem zespół i tak się zaczęło”.

Q&A: Jaka jest filozofia Eurointernational?
– „To jest dosyć proste, po prostu wygrywać”.

Q&A: Co jest największym sukcesem?
– „W ostatnich ośmiu latach zdobyliśmy osiem mistrzostw, ale nie wiem co jest największym osiągnięciem zespołu. Wzięliśmy udział w Indianapolis 500 dziewięciokrotnie, zakończyliśmy jako drudzy w Dayton, oraz zwyciężyliśmy w mistrzostwach IMSA z Ferrari. Myślę jednak, że największe osiągnięcie dopiero przyjdzie – dążymy do zdobycia czterech mistrzostw w tym roku”.

Q&A: Możesz nam powiedzieć jakie gwiazdy występowały w Twoim zespole?
– „Mamy kilka gwiazd, szczególnie w Champ Car – Davy Jones, Esteban Guerrieri i Andrea Montermini, ale mamy także wschodzące gwiazdy, takie jak choćby Robert Wickens. On jeździ dla nas w Formule BMW, a teraz w World Series Renault. I Antonio Pizzona!”.

Q&A: Jaki jest Twój cel w Superleague Formula?
– „Bardzo lubię koncepcję takich wyścigów. Superleague to da mnie prezentacja mojego zespołu na całym świecie. To cenne doświadczenie dla Eurointernational”.

Kierowca:

Imię i nazwisko: Andy Soucek.
Data urodzenia: 14. czerwca 1985 rok.
Miejsce urodzenia: Madryt, Hiszpania.
Miejsce zamieszkania: Madryt, Hiszpania.
Wzrost: 182 cm.
Waga: 71 kg
Serwis: AndySoucek.com

 

Hiszpania

Pozycja na boisku: Pomocnik

Data urodzenia: 05/11/1915

Zawodnik Kadry A

Dodaj komentarz